Naklejkowe szaleństwo w Internecie. "Wymienię za czekoladę, za kawę"
Warszawskie fora internetowe zaroiły się od ogłoszeń związanych z naklejkami.
Biedronka już w 2016 roku wprowadziła akcję pod tytułem "Gang Świeżaków". Każdy klient robiący zakupy na wybraną kwotę otrzymywał naklejki, które przyklejał do albumu. Za określoną liczbę naklejek mógł otrzymać tak zwanego "świeżaka", czyli maskotkę w kształcie warzyw lub owoców. Akcja cieszyła się ogromną popularnością głównie dlatego że osoby, które codziennie zaopatrywały się w wyżej wspomnianym dyskoncie, nie miały problemu z szybkim uzbieraniem naklejek.
Rok później, czyli w 2017 roku, wypuszczono kolejną serię "Gangu Świeżaków", ale akcja nie cieszyła się już taką popularnością, jak ta z ubiegłego roku. W Internecie pojawiały się już ogłoszenia typu "Oddam świeżaka za czekoladę". Dzieci wymieniały się między sobą pluszakami, które już powielały się w ich kolekcji.
W 2018 roku dyskont znowu wpadł na pomysł uskutecznienia kolejnej akcji, tym razem był to "Gang Słodziaków". Pod tym hasłem kryły się tradycyjnie pluszaki, ale tym razem w postaci zwierzątek, typu królik, lis, miś. W 2019 roku zorganizowano akcję "Gang Słodziaków 2". Zasady zdobycia pluszaków były takie same, ale akcja nie cieszyła się już taką popularnością, jak podczas pierwszej akcji "Gang Świeżaków".
Natomiast w 2020 roku przyszła pora na "Gang Fajniaków" i znowu zasady zdobycia pluszaków były takie same, należało zebrać określoną ilość naklejek, żeby móc wymienić je na maskotki. Naklejki otrzymywało się po zrobieniu zakupów za określoną kwotę. Coraz częściej przy kasie można było usłyszeć, że klienci już nie byli zainteresowani otrzymaniem naklejek, gdy ekspedientka pytała "Zbiera pan/pani naklejki?".
W 2021 roku "Gang Swojaków" również nie podbił serc najmłodszych klientów Biedronki. Kolejny rok, czyli 2022, to "Gang Bystrzaków" i tutaj sprawdziła się zasada marketingu dotycząca przesytu. Zainteresowanie "Bystrzakami" było znikome, szczególnie, że dostępne były tylko trzy pluszaki, piesek, świnka i pomidorek.
W 2023 roku pojawił się "Gang Mocniaków" i tu zainteresowanie najmłodszych klientów było już większe, ponieważ pluszaki przybrały postać banana, awokado, kremu kanapkowego, plastra sera żółtego, napoju, czy kartonu mleka. Czyli nawiązanie do produktów znajdujących się na sklepowych półkach.
W 2024 roku Biedronka wystartowała z "Gangiem Produkciaków" i ta seria znowu cieszy się ogromnym zainteresowaniem (podobnie jak "Gang Świeżaków" w 2016 roku). Do zdobycia jest 17 pluszaków w kształcie frytek, czekolady, parówek, babeczek, a nawet papieru toaletowego.
Internetowe fora znowu zaroiły się od ogłoszeń związanych z naklejkami z Biedronki. Jedna z mieszkanek warszawskiej Pragi prosiła o maskotkę w kształcie papieru toaletowego.
- Czy ktoś z sąsiadów ma pluszaka z Biedronki w kształcie papieru toaletowego? Córka potrzebuje do szkoły - post nie był niczym zaskakującym.
Internetowe platformy sąsiedzkie wypełniły się zdjęciami naklejek z Biedronki - Oddam za czekoladę.
- Czy ktoś może poratować 5 naklejkami? Córce niewiele brakuje do kolejnego produkciaka - takie treści na grupach sąsiedzkich, to dziś norma.
Wyzwanie w tym roku jest dość trudne, ponieważ zdobycie całej serii produkciaków, łącznie 17 maskotek, wymaga niemal codziennych zakupów za minimum 150 złotych, a akcja trwa tylko przez określony czas. Biedronka chcąc ułatwić zadanie, wprowadziła również sprzedaż maskotek. Jeśli komuś nie uda się uzbierać naklejek, może kupić maskotę za 49,99 złotych.