Wiadomo, jak będzie wyglądała czwarta linia metra. Pociągi będą jeździć bez maszynistów
23 stacje przejdą przez kilka dzielnic.
Projekt nowej linii M4 nabiera kształtów, o czym poinformował w czwartek prezydent Warszawy. "Zakończyliśmy etap prac przedprojektowych i pracujemy dalej - przed nami m.in. badania geologiczne i szczegółowe rozwiązania dla poszczególnych stacji. M4 to będzie pierwsza w pełni autonomiczna linia Metro Warszawskie - pociągi będą jeździć bez maszynistów. To będą 23 stacje rozciągnięte na ponad 26 km, obsługujące aż 9 dzielnic. A budowę M4 rozpoczniemy od Białołęki, tworząc też nowe połączenie przez Wisłę. To będzie kolejny ważny etap rozwoju Warszawy jako nowoczesnej metropolii. A w jego realizacji pomóc może także idea organizacji Igrzysk Olimpijskich w Polsce - to szansa na dodatkowe środki także na tak kluczowe dla stolicy inwestycje" - napisał Rafał Trzaskowski.
Wiadomo, że Linia M4 połączy dzielnice: Białołęka, Bielany, Żoliborz, Śródmieście, Wola, Ochota, Mokotów, Włochy i Wilanów. We wstępnych założeniach będzie mieć długość 26 km i 23 stacje. Na jej trasie będzie kilka węzłów przesiadkowych do linii metra M1 (stacja Marymont), M2 (Rondo Daszyńskiego), M3 (Żwirki i Wigury) i M5 (Plac Narutowicza), a także do naziemnej komunikacji miejskiej oraz linii kolejowych. Powstanie do 2050 roku.
