Ważne plakaty w centrum Warszawy. Mają związek z powrotem sprawy zabójstwa Agnieszki Kotlarskiej
W ramach kampanii w dniach 15-28 grudnia na 12 filarach świetlnych przy Dworcu Centralnym w Warszawie wyświetlane są specjalne plakaty, które mają zwrócić uwagę na problem stalkingu.
Od kilku dni w Warszawie można zobaczyć plakaty z hasłami: "Stalking to nie miłość. Zgłoś stalkera policji". Ma to związek z premierą dokumentu o zabójstwie Agnieszki Kotlarskiej, która w 1996 roku zginęła z rąk chorobliwie zakochanego w niej psychofana.
- Jak już doskonale wiecie, razem z HBO Max realizujemy ważną kampanię społeczną, która ma na celu zwiększenie świadomości nt. stalkingu i realne wsparcie osób dotkniętych tym problemem... Kampania została przygotowana w związku z premierą serialu "Zabić Miss", który opowiada historię Agnieszki Kotlarskiej, jednocześnie poruszając temat obsesji, kontroli i przekraczania granic - dokładnie tych mechanizmów, z którymi mierzą się osoby doświadczające stalkingu. Specjalne billboardy już widoczne! Stalking to nie "romantyczne zainteresowanie" - to uporczywe nękanie, które może prowadzić do lęku, ograniczenia codziennych aktywności, izolacji, a w najgorszych przypadkach - tragedii. Wiele osób nie zgłasza tego na policję z braku wiedzy lub poczucia bezradności. Wierzymy, że dzięki kampaniom takim jak ta łatwiej rozpocząć rozmowę, nazwać problem i dotrzeć z pomocą do tych, którzy jej potrzebują - czytamy w infirmacji Fundacji Itaka.
