Siła nabywcza Warszawiaków wzrosła przez 4 lata o 1/3
Dodano sobota, 29.06.2024 r., godz. 09.00
Od 2019 do 2023 roku siła nabywcza mieszkańców Warszawy wzrosła o 37%, przyciągając inwestorów i luksusowe marki do stolicy.
Wzrost zamożności sprzyja rozwojowi ulic handlowych, a także zwiększa liczbę lokali gastronomicznych i hoteli luksusowych. Wartość majątku na osobę dorosłą w Polsce wzrosła do prawie 53 tys. dolarów w 2022 rok.
Najbardziej ekskluzywne lokalizacje handlowe w Warszawie to Plac Trzech Krzyży oraz Plac Piłsudskiego. Plac Trzech Krzyży przyciąga marki takie jak Omega i Mont Blanc, a wkrótce Bulgari. Plac Piłsudskiego oferuje butiki modowe oraz gastronomię.
Warszawa przyciąga także turystów, którzy wspierają rozwój handlu. W 2023 roku stolicę odwiedziło 4,6 mln osób. Wraz z rosnącą liczbą turystów pojawiły się nowe luksusowe hotele, jak Barcelo Powiśle i Nobu Hotel, które przyciągają zamożnych klientów i marki ekskluzywne.