Przygotowania do budowy ostatniego odcinka II linii metra

fot. Metro Warszawskie
fot. Metro Warszawskie

Prace nad tym projektem są obecnie w toku, a główne działania koncentrują się na wzmacnianiu gruntu w kluczowych miejscach budowy. Maszyny TBM (Tunnel Boring Machines) rozpoczną drążenie tuneli tego odcinka w 2024 roku.

Trasa II linii metra będzie miała trzy nowe stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Podobnie jak w przypadku istniejącej linii M2, trasa zostanie wykonana z dwoma równoległymi tunelami, z przejściami awaryjnymi między nimi. W celu wzmocnienia gruntu stosowana jest metoda jet-grouting, która polega na wstrzykiwaniu betonu pod wysokim ciśnieniem.

Na stacji Karolin prace obejmują głębienie ścian szczelinowych korpusu stacji oraz budowę wykopu wstępnego. Rozpoczęto także zbrojenie pod konstrukcję stropu górnego stacji. Na stacjach Chrzanów i Lazurowa większość ścian szczelinowych już jest gotowa, a głębienie zostanie zakończone jesienią. Ponadto, na terenie przyszłej stacji techniczno-postojowej Karolin budowane są różne obiekty, takie jak hala napraw taboru, komory odkurzania, myjnia i elektrowozownia.

Kontrakt na budowę tego odcinka II linii metra został podpisany w 2018 roku w formule "projektuj i buduj". Ostatni odcinek linii M2 będzie miał prawie 4 km długości i będzie zawierał trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Stacja Karolin będzie miała również zaplecze techniczne dla całej linii. Prace budowlane mają zostać ukończone w październiku 2025 roku.

Maksymalna liczba znaków: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Serwisu

Dziś w Warszawie

5℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
11 km
Stan powietrza
PM2.5
27.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro