Remont Warszawy Zachodniej potrwa jeszcze rok. Budżet już przekroczono o 169 milionów złotych
Przebudowa dworca Warszawa Zachodnia jest obecnie w trakcie, a prace miały pierwotnie zakończyć się w IV kwartale 2021 roku. Niestety, projekt napotkał opóźnienia, głównie z powodu znacznego wzrostu kosztów budowy wynikającego z inwazji Rosji na Ukrainę oraz nałożonych sankcji. W rezultacie wartość kontraktu wzrosła z 1,942 mld zł netto do 2,111 mld zł netto (2,597 mld zł brutto).
Nowy termin zakończenia prac to 28 grudnia 2024 roku. Niemniej jednak, od czerwca 2024 roku pasażerowie będą mogli korzystać ze zmodernizowanych peronów, podczas gdy prace w pozostałej części dworca będą jeszcze trwały.
W ramach modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się największym węzłem przesiadkowym w Polsce, oferując większą dostępność i komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone, a dodatkowo wprowadzone zostaną ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia, ułatwiające dostęp do pociągów. Projekt zakłada również usprawnienie łączenia podróży kolejowej z komunikacją miejską, a nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe mają zapewnić bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym. Przebudowywane są obiekty inżynieryjne, instalacje, tory (36 km), rozjazdy (130 sztuk) oraz sieć trakcyjna. Ostateczny efekt ma poprawić efektywność zarówno podróży aglomeracyjnych, jak i dalekobieżnych.